Migdały – coś więcej niż przekąska

migdały

Ze względu na zawartość cennych wartości odżywczych, migdały mogą być śmiało uznawane za superfoods. Niezastąpione jak dodatek do zdrowych diet (hamują uczycie głodu i mogą przyspieszać metabolizm) oraz jedna z głównych alternatyw mleka (w postaci mleka migdałowego), migdały z roku na rok stają się coraz bardziej popularne.

Pyszna przekąska, które pozytywnie wpływa na nasze zdrowie

Zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowym oraz witaminy E czyni z migdałów ten produkt spożywczy, który może pomóc nam w walce z chorobami układu sercowo-naczyniowego: z obniżeniem ciśnienia, zmniejszeniem krzepliwości krwi czy wzmocnieniem naczyń krwionośnych. Migdały ograniczają tworzenie blaszki miażdżycowej, dzięki czemu obniżają ryzyko wystąpienia miażdżycy, zmniejszają ryzyko choroby niedokrwiennej serca, zawału i udaru, a także powstawania zakrzepów.

Dzięki dużej zawartości magnezu witamin z grupy B oraz egzogennych kwasów tłuszczowych, migdały stają się naszym wsparciem w sytuacjach stresowych, pomagają w skupieniu oraz poprawie pamięci i nauce. Mogą spowalniać rozwój choroby Alzheimera – stanowią ochronę dla komórek mózgu, jednocześnie pobudzając powstawanie nowych.

W czym jeszcze pomogą nam migdały? Dzięki zawartości witaminy B2 i cynku wspierają odporność, działają wspomagająco w leczeniu chrypki i kaszlu (mogą być bazą leków wykrztuśnych), pozytywnie wpływają na ogólną kondycję mięśni gładkich i szkieletowych. Co ciekawe, migdały mogą także pomóc kobietom w ciąży – nie tylko ze względu na wysoką zawartość kwasu foliowego, ale także jako sposób na nudności i występującej często w drugim i trzecim trymestrze zgagi.

 

Migdały – wartości odżywcze migdałów w przeliczeniu na 100 gramów:

  • Wartość energetyczna – 579 kalorii
  • Białko ogółem – 21,15 g
  • Tłuszcz – 49,93 g
  • Węglowodany – 21,55 g (w tym cukry proste 4,35 g)

Witaminy:

  • Tiamina – 0,205 mg
  • Ryboflawina – 1,138 mg
  • Niacyna – 3,618 mg
  • Witamina B6 – 0,137 mg
  • Kwas foliowy – 44 µg
  • Witamina E – 25,63 mg
  • Witamina A – 2 IU

Minerały:

  • Wapń – 269 mg
  • Żelazo – 3,71 mg
  • Magnez – 270 mg
  • Fosfor – 481 mg
  • Potas – 733 mg
  • Sód – 1 mg
  • Cynk – 3,12 mg
NAJNOWSZE WPISY
REKLAMA , BO ŻYĆ Z CZEGOŚ TRZEBA
KONIEC REKLAMY ;-)

Spodobał się artykuł? No to szybciutko sharuj!:

Facebook
Pinterest
Skype
WhatsApp
Email
Michał
Autor bloga i maruda hotelowa. Jeśli masz jakieś sugestie jak rozwinąć bloga lub chciał(a) byś zaproponować artykuł - pisz śmiało, na pewno się odezwę ;-) kontakt [at] trochetutrochetam.pl