Zastosowanie fotokodów w marketingu hotelowym i turystyce

Fotokody (inaczej QR  z ang. QR Code czyli Quick Response Code) to małe czarno-białe obrazki, w którym zakodowano informacje, np. link internetowy. To usługa polegająca na prostym i szybkim dostępie do treści multimedialnych przez telefon komórkowy.

Dzięki telefonom komórkowym, posiadającym aparat fotograficzny, oraz fotokodom odbiorcy zostają przekierowani na dany link i mogą zapoznać się z ich treścią.

Co może być zakodowane w takim fotokodzie?

Fotokod może kodować różnego rodzaju informacje, do których zaliczamy:

  • Mobilne strony internetowe,
  • Różnego rodzaju video (wideoklipy, reklamy, filmy instruktażowe),
  • Elektroniczne wizytówki,
  • Muzykę, nagrania, radio internetowe,
  • Wydarzenia do kalendarza,
  • Zdjęcia oraz rysunki,
  • Mapy, drogi dojazdu, lokalizację,
  • Aplikacje, gry,
  • Rozszerzoną rzeczywistość (AR).

Zastosowanie treści pod fotokodami może być bardzo szerokie.

Gdzie można zamieścić fotokod?

Ilość miejsc w jakich można zamieścić taki mały czarno-biały kwadracik jest niezliczona. Umieszcza się je m.in. na:

  • Ulotkach,
  • Katalogach,
  • Wizytówkach,
  • Stoiskach targowych,
  • Broszurach,
  • Okładkach płyt CD/DVD,
  • Kuponach promocyjnych,
  • Produktach,
  • Plakatach,
  • W witrynach sklepowych,
  • W gazetach, czasopismach,
  • Wielu innych materiałach drukowanych.

Jak to działa?

Do odczytania kodu QR potrzebny jest telefon z aparatem fotograficznym oraz aplikacja do ich skanowania. Po uruchomieniu aplikacji należy nakierować aparat fotograficzny na kod, tak by pojawił się na ekranie. Telefon automatycznie zatwierdza odczyt i przedstawia nam zakodowaną treść.

Fotokody – promocja miast i regionów

Takie rozwiązanie świetnie sprawdziło się do promocji i informacji na całym świecie. Dużo firm oraz organizacji użyła fotokodów do promocji usług i produktów znajdujących się w ich ofercie. Regiony oraz miasta także wykorzystują fotokody do promocji turystycznej. Pierwszym miastem w Polsce, które użyło kodu QR do promocji była Łódź. Strzałem w dziesiątkę okazał się pomysł na ukazanie w fotokodach kilkudziesięciu zabytków na dwóch szlakach – „Wille i pałace” oraz „Architektura fabryczna”.



Fotokody – hotele

Fotokody używane są także hotelarstwie. Dzięki takiemu zastosowaniu Goście odwiedzający dany obiekt mogą uzyskać informacje o wyposażeniu pokoju oraz usługach hotelowych. Fotokodów można szukać w informatorze dla Gości hotelowych, na kartach magnetycznych oraz we wszelkich miejscach, gdzie dany hotel się reklamuje.

Jakie korzyści mają użytkownicy fotokodów?

Użytkownik dzięki takiemu zastosowaniu ma dostęp do szerszych informacji związanych z interesującym go tematem czy też produktem.

Jakie korzyści mają instytucje?

Instytucje czy też firmy, które używają fotokodów, dzięki nim pozyskują statystyki odczytów. Jest to pierwszy tak precyzyjny środek do pozyskiwania takich informacji.

Więcej wartościowych informacji możesz znaleźć również w naszym głównym portalu turystycznym Visiton, który skupia oferty na noclegi w Polsce. Wygodna wyszukiwarka, możliwość wyszukiwania po obszarze i wiele innych nowości. Dodatkowo, Visiton posiada rozwinięty dział „porad” gdzie można znaleźć wartościowe artykuły szerzej opisujące zagadnienia opisane tutaj. Wejdź i przekonaj się.

Category: Trochę o turystyce

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *