Orzechy włoskie

orzechy włoskie

Jedne z chyba najbardziej znanych orzechów w Polsce (wszak możemy je hodować we własnym ogrodzie) to orzechy włoskie właśnie. Dostępne w sklepie w formie pełnej – jeszcze w łupinach, jak również już bez nich, są niesamowicie zdrową przekąską, pomimo zawartości dużej ilości kalorii.

Zdrowie ukryte w orzechu

Dzięki wysokiej zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych, orzechy mogą pomóc obniżyć poziom tak zwanego „złego” cholesterolu, działać przeciwzapalnie i przeciwzakrzepowo, a także wspomóc regulację ciśnienia krwi. Warto wspomnieć, że już kilka sztuk pokrywa dzienne zapotrzebowanie na kwasy omega-3 – jest to więc idealny zamiennik dla osób które nie mogą, bądź też nie chcą spożywać ryb.

Dzięki obecności kwasu lanolinowego (a także dzięki wspomagającym go magnezie i kwasie foliowym), orzechy włoskie mają korzystny wpływa na działanie układu nerwowego, dlatego wskazane są wszystkim tym, którzy cierpią na kłopoty ze snem, zmagają się z przemęczeniem, stresem lub nadpobudliwością. Zawarty w nich fosfor, wysoka zawartość kwasów OMEGA- 3 i witamin z grupy B poprawia pracę mózgu: wspomaga pamięć, uwagę i koncentrację.

Włączone do diety mogą wspomagać leczenie reumatoidalnego zapalenia stawów, a także wpływać pozytywnie na wygląd cery i włosów.

Warto nadmienić, że nie tylko nasiona orzecha włoskiego mają zastosowanie w kuracjach prozdrowotnych. Liście orzecha włoskiego mogą być stosowane pomocniczo w schorzeniach skóry: w stanach zapalnych lub przy kuracjach mających na celu zmniejszenie potliwości.

Orzechy włoskie – wartości odżywcze w przeliczeniu na 100 gramów:

  • Wartość energetyczna: 654 kcal
  • Białko – 15,23 g
  • Tłuszcz-65,21 g
  • Węglowodany – 13,71 g
  • Błonnik – 6,7 g
  • Kwasy tłuszczowe nasycone: 6,126 g
  • Kwasy tłuszczowe jednonienasycone: 8,933 g
  • Kwasy tłuszczowe wielonienasycone: 47,174 g

 

Witaminy:

  • Witamina C – 1,3 mg
  • Tiamina – 0,341 mg
  • Ryboflawina – 0,15 mg
  • Niacyna – 1,125 mg
  • Witamina B6 – 0,537 mg
  • Kwas foliowy – 98 µg
  • Witamina A – 20 IU
  • Witamina E – 0,7 mg
  • Witamina K – 2,7 µg

 

Minerały:

  • Wapń – 98 mg
  • Żelazo – 2,91 mg
  • Magnez – 158 mg
  • Fosfor – 346 mg
  • Potas – 441 mg
  • Cynk – 3.09 mg
  • Sód – 2 mg
NAJNOWSZE WPISY
REKLAMA , BO ŻYĆ Z CZEGOŚ TRZEBA
KONIEC REKLAMY ;-)

Spodobał się artykuł? No to szybciutko sharuj!:

Facebook
Pinterest
Skype
WhatsApp
Email
Michał
Autor bloga i maruda hotelowa. Jeśli masz jakieś sugestie jak rozwinąć bloga lub chciał(a) byś zaproponować artykuł - pisz śmiało, na pewno się odezwę ;-) kontakt [at] trochetutrochetam.pl