jazda na rowerze

Dlaczego warto jeździć na rowerze?

Artykuł gościnny

Jazda na rowerze jest bez wątpienia jedną z popularniejszych form aktywności fizycznej. To nie tylko sport, dzięki któremu możemy spalić zbędne kalorie i zadbać o kondycję. Dla wielu osób jazda jednośladem staje się prawdziwą pasją i elementem stylu życia. Systematyczne korzystanie z roweru pozwala zadbać o zdrowie, poprawić wydolność organizmu i zniwelować stres. Warto wspomnieć również o tym, że jazda na rowerze jest nie tylko zdrowa, ale także ekologiczna i ekonomiczna.

 

Jakie korzyści dla zdrowia przynosi jazda rowerem?

Regularne jeżdżenie na rowerze przynosi szereg korzyści dla zdrowia. Nawet spokojna przejażdżka dwa lub trzy razy w tygodniu przynosi długofalowe efekty. Dzięki jednostajnemu wysiłkowi zwiększa się wydolność serca oraz pojemność płuc, a cały organizm jest odpowiednio dotleniony. To z kolei pozwala minimalizować ryzyko chorób serca, miażdżycy oraz nadciśnienia. Systematyczne korzystanie z roweru pozwala również znacząco wzmocnić wytrzymałość i siłę mięśni, w szczególności łydek i ud. Różnicę w pracy mięśni zauważyć można już po kilku przejażdżkach. Oprócz tego jazda na rowerze przynosi niewymierne korzyści dla dobrej kondycji naszego umysłu i samopoczucia. Wysoki poziom dotlenienia, możliwość obcowania z naturą oraz sam fakt wysiłku fizycznego, wpływają na odprężenie i niwelowanie stresu. Osoby, które jeżdżą od dłuższego czasu, mogą pochwalić się lepszą pamięcią i zdolnością koncentracji oraz wyższą odpornością na stres.

 

Jazda na rowerze jako wspomaganie odchudzania

Zbyt mała ilość ruchu, siedzący tryb życia oraz złe nawyki żywieniowe zwiększają ryzyko problemów z nadwagą. Nadwaga z kolei może prowadzić do powstawania innych schorzeń takich jak nadciśnienie, miażdżyca, a nawet udar mózgu czy zawał. Z tego względu, wprowadzenie regularnej aktywności fizycznej jest niezwykle ważne. Jazda na rowerze może być świetnym sposobem na rozwiązanie tego problemu. Nawet godzina spokojnej jazdy na rowerze pozwala spalać do 500 kcal. Dodatkowo ta forma aktywności fizycznej znacznie mniej obciąża stawy niż np. bieganie. Jeżeli głównym celem jazdy na rowerze jest utrata wagi, warto rozpocząć od krótkich dystansów, tak by nie obciążyć mięśni i nie doprowadzić do pojawienia się nieprzyjemnych zakwasów oraz kontuzji. W miarę wdrażania się w ten sport możemy intensyfikować poziom wysiłku. Systematyczna jazda sprawia, że zwiększa się zapotrzebowanie na energię, która jest sukcesywnie spalana z zapasów tkanki tłuszczowej. Aby trening na rowerze był efektywny, powinien trwać dłużej niż pół godziny, aby organizm zaczął spalać tłuszcz.

 

Jazda rowerem a ekologia

Jazda na rowerze to nie tylko liczne korzyści dla zdrowia, ale także istotny czynnik wpływający na poprawę środowiska naturalnego. Jeżeli rower jest naszym głównym środkiem transportu, realnie wpływamy na ilość emitowanych spalin. Dojeżdżanie do pracy lub szkoły rowerem jest korzystne dla natury, naszego zdrowia oraz naszego portfela. Codzienne dojazdy samochodem do szkoły czy pracy generują niemałe koszty. W skali miesiąca czy roku możemy zaoszczędzić duże sumy, jeśli zdecydujemy się na przerzucenie się na jazdę jednośladem. Dodatkowym plusem korzystania z roweru kosztem auta jest to, że w godzinach szczytu nie musimy stać w korkach. Dzięki temu oszczędzamy zarówno paliwo, jak i czas. Odpowiednio przygotowani rowerzyści mogą korzystać z tego środka transportu o każdej porze roku. Biorąc pod uwagę ilość korzyści płynących z jazdy na rowerze, warto zastanowić się nad wdrożeniem tego środku transportu do naszej codziennej rutyny.

Autor
Współautorem publikacji jest sklep internetowy iroman.pl – sklep sportowy m.in. z częściami rowerowymi, odzieżą sportową i odżywkami

Category: Trochę reklamowo

Tags: