Australijski oddział HotelsCombined przeprowadził ankietę, w której zapytał ponad tysiąc Australijczyków o korzystanie z usług dodatkowych w hotelu. Jej wyniki odkrywają sposób, w jaki odpoczywamy.
Badania ujawniły, że zaledwie połowa Gości hotelowych korzysta z hotelowego SPA. Pomimo iż jest to jeden z najczęstszych elementów sprzedażowych w komunikacji marketingowej – jak na przykład dodatkowe zabiegi w pakietach wypoczynkowych – tylko jedna, z dwóch osób, które przyjadą do hotelu, rzeczywiście przekroczy próg hotelowego SPA i skorzysta z jego usług.
Jedyną, mniej popularną usługą w hotelu jest opiekunka do dziecka, z której nie korzystało 61% osób ankietowanych. Taki wynik nie może być zaskoczeniem, gdyż to właśnie urlop jest czasem, który spędzamy z naszymi dziećmi, lub przyjeżdżamy bez dzieci w ogóle.
Wśród usług z których korzystamy najrzadziej, tuż za SPA uplasowały się kolejno: usługi pralnicze, z których nie korzysta 48% Gości; usługi concierge, które nie interesują 38% Gości hotelowych i room service, z którego nie korzysta nieco ponad jedna trzecia wszystkich Gości (34%).
Kierownik Marketingu HotelsCombined na Australię i Nową Zelandię Chris Rivett, powiedział, że niskie zapotrzebowanie na tego typu usługi może być swoistym “znakiem obecnych czasów”, w których aż 47% Australijczyków bierze krótsze, ale za to częstsze wakacje. Według Rivetta, podróżujemy częściej, ale za każdym razem opuszczamy dom na krócej, co może przekładać się na mniejsze zapotrzebowanie na usługi pralnicze, SPA i zabiegi kosmetyczne oraz opiekę nad dzieckiem.
Ankieta HotelsCombined ujawniła także tendencję do szukania usług, które pozwalają nam być mobilnym i on-line. Co za tym idzie, wśród najczęściej używanych usług hotelowych znalazło się darmowe Wi-Fi (83% z tendencją wzrostową), 24-godzinna recepcja (także 83%) i usługa codziennego sprzątania pokoju, którą zamawiało aż 80% Gości hotelu.
Ponad trzy czwarte osób biorących udział w ankiecie zadeklarowało również korzystanie z transferu z lotniska i opcji dodatkowej poduszki (66%).
Z coraz przystępniejszymi cenami i łatwiejszym dostępem do szerokiej oferty hoteli, zmienia się sposób w jaki rezerwujemy nasze pobyty. Wybieramy tylko te pozycje, które całkowicie zaspokajają nasze potrzeby. Dzięki temu, że obecnie hotele dbając o Gościa, priorytetowo traktują przede wszystkim wrażenia z jego pobytu, będziemy doświadczać postępu w technologii personalizującej usługi hotelowe – mówi Rivett.
na podstawie artykułu: http://www.escape.com.au/news/the-hotel-services-we-really-dont-want/news-story/fbb287ad5ca543b09da1388c6f964b3a