Kim jest VIP w hotelarstwie?
VIP (z ang. Very Important Person – bardzo ważna osoba) – to osoba, która posiada szczególny status związany z wykonywaną funkcją lub też posiadanym majątkiem.
Kto jest VIP-em?
Za VIP-ów uważa się:
- Głowy Państw (prezydent, premier, monarcha),
- Osoby zajmujące wysokie stanowiska państwowe,
- Osoby cenione za osiągnięcia naukowe lub sportowe,
- Osoby o wysokiej pozycji społecznej,
- Goście zaproszeni przez właściciela hotelu,
- Stali Goście,
- Inne osoby ważne dla dyrekcji lub właściciela hotelu.
Jakie są obowiązki hotelu wobec VIP-a?
- Dyrektor, kierownik recepcji, kierownik gastronomii oraz kierownik służby pięter muszą zostać poinformowani o przyjeździe VIP-a.
- VIP musi być powitany przez dyrektora lub osobę przez niego powołaną, bezpośrednio po przybyciu do hotelu.
- Pomija się procedurę check-in i przekazuje VIP-owi wcześniej przygotowaną kartę pobytu.
- Przygotowanie pokoju nadzorowane jest przez kierownika piętra.
- VIP otrzymuje apartament – najlepszy pokój, pokoje obok pozostają puste.
- Do pokoju, VIP-a, odprowadza osoba witająca – prowadzi ona rozmowę na neutralny temat (np. pogoda).
- W ciągu 10 minut bagaż VIP-a powinien być dostarczony do jego pokoju.
- W pokoju takiego Gościa powinna znajdować się „wstawka”, czyli: list powitalny w niezaklejonej kopercie (adresowany imiennie do Gości i podpisany przez dyrektora hotelu), owoce, soki, szampan, czekoladki, kwiaty, drobne upominki, a także gadżety hotelowe.
- Rano VIP powinien otrzymać gazety.
- Budzenie następuje według procedury.
- W restauracji powinno znajdować się 2 kelnerów.
- Dla VIP-a nie stosuje się zasady ograniczenia kredytowania.
- Pożegnanie powinno być wykonane prze osobę witającą.
Właśnie z myślą o VIP’ach stworzyliśmy subiektywny przegląd najbardziej prestiżowych i luksusowych miejsc w Polsce. Odwiedzając luksusowe hotele w Polsce znajdziesz nieustannie aktualizowany katalog obiektów, które zapewnią Ci jakość usług, które pozwolą Ci poczuć się jak prawdziwy VIP. Z myślą o Gościach oczekujących najwyższej jakości usług, staramy się kategoryzować obiekty wedle bardzo surowych zasad, co (mamy nadzieję) zagwarantuje naszym Gościom pewność, ze wydali swoje pieniądze dobrze i wypoczną w hotelu lub resorcie zgodnie z oczekiwaniami.