Wszystko, co powinniśmy wiedzieć o recepcji hotelowej

Recepcja to centralny punkt hotelu. Stanowi ona wizytówkę danego obiektu noclegowego. Jest także węzłem komunikacyjnym, a także pierwszym i ostatnim miejscem odwiedzanym przez Gościa.

Recepcja w obiekcie noclegowym powinna znajdować się w takim miejscu, by umożliwić recepcjoniście wzrokowe objęcie przestrzeni od drzwi do wind, schodów, gastronomi oraz innych części hotelu.

Recepcja dzieli się na:

  • Część zewnętrzną – jest to część ogólnodostępna, reprezentacyjno-usługowa. Stanowi wizytówkę samego hotelu.
  • Część wewnętrzną – stanowi ją lada recepcyjna, kasy oraz inne elementy wyposażenia technicznego.

Recepcja w hotelu powinna być dobrze i wyraźnie oznakowana oraz widoczna już od drzwi wejściowych. Przystrajanie recepcji sztucznymi kwiatami czy też balonami i innymi zbytecznymi ozdobami przy jakiś specjalnych okazjach jest nieeleganckie. Recepcja, która pozbawiona jest światła dziennego powinna być dobrze oświetlona.

Do podstawowego zadania recepcji należy przyjęcie Gości do hotelu. Mimo to dużo ważniejsza jest opieka nad Gościem w trakcie jego pobytu.

W co powinno być wyposażone nowoczesne stanowisko recepcji?

Nowoczesne stanowisko recepcji w hotelu powinno być wyposażone w:

  • Ladę recepcyjną (rozmiary powinny być dopasowane do wielkości hotelu oraz ilości obsługiwanych zwyczajowo Gości).
  • Komputer
  • Klucznicę
  • Telefony
  • Faks oraz kserokopiarkę.
  • Cennik (znajdujący się przy recepcji).



Jakimi niepisanymi zasadami rządzi się recepcja?

  • Gościa należy zawsze obsługiwać w pozycji stojącej, nigdy z rękoma założonymi na piersiach lub włożonymi do kieszeni.
  • Nie wolno wykonywać prywatnych rozmów w obecności Gościa.
  • Recepcja powinna unikać atmosfery pośpiechu, zgiełku oraz hałasu.
  • Każda osoba, która podchodzi do recepcji musi być zauważona (nawet jeśli obsługiwani w międzyczasie są inni Goście).
  • Należy odebrać telefon najpóźniej po trzecim sygnale.
  • Każdy odebrany telefon musi rozpocząć się od powitania oraz identyfikacji hotelu.

Jakie cechy powinien posiadać recepcjonista?

Recepcjonista powinien:

  • Być punktualny,
  • Być taktowny,
  • Być odpowiedzialny,
  • Posiadać wysoką kulturę osobistą,
  • Dbać o wygląd zewnętrzny,
  • Być opanowany w sytuacjach konfliktowych.

Category: Trochę o turystyce

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *